چرا هنوز کارت ویزیت اهمیت دارد؟

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۷/۰۴/۱۳

امروزه همه‌ی کارهای ما، از جمله ارسال نامه، امضای قرارداد، شرکت در نشست‌ها و حتی خبرگیری از یکدیگر به صورت دیجیتالی انجام می‌شود اما با این وجود، کارت ویزیت از آن دست اشیائی است که حداقل نه بزودی با انواع مشابه دیجیتالی خود جایگزین نخواهد شد. در اینجا به پنج دلیلی می‌پردازیم که گویای آن است که کارت ویزیت‌های قدیمی هنوز و همچنان مهم تلقی می‌شوند و شما چرا باید همیشه جیب‌تان را از کارت ویزیت پر نگه دارید.

www.JavanehTeam.ir/?p=2646

تبادل دیجیتالی اطلاعات تماس امری غیرشخصی است

خبرگیری از دوستان و آشنایی با افراد جدید نوعی ارتباط و تعامل اصیل است. ارسال اطلاعات تماس از طریق پیامک یا ایمیل کار راحتی است ولی امر کاملاً غیرشخصی هم تلقی می‌شود. اساسا ارتباط چشمی و گفت‌و‌گوی واقعی است که رابطه‌ی حقیقی را ایجاد می‌کند. دو نفر که سرشان را در گوشی هوشمندشان فرو برده‌اند تا پیامک یا ایمیل خود را تایپ کنند، هیچ خاطره‌ی قابل‌توجهی از تعامل‌شان ندارند. خیلی ساده می‌توانید بعد از مکالمه، اطلاعات تماس کارت ویزیت را به موبایل خود انتقال دهید و برای افراد موردنظرتان ارسال کنید، ولی این کار هیچ ارتباط تاثیرگذاری در پی نخواهد داشت.

کارت ویزیت مؤثرین ابزار تبلیغات مستقیم است

بازاریابی با ایمیل، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و تبلیغات رسانه‌ای مواردی هستند که می‌توانند مشتریان بسیاری را برایتان جذب کنند و چشم‌اندازی خوبی در بازارتان فراهم نمایند. با این وجود هنوز هم ملاقات شخصی که در آن دو نفر با هم دست می‌دهند و کارت ویزیت مبادله می‌کنند خیلی بهتر نتیجه‌بخش است.
هر لحظه امکان دارد که در نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌های حرفه‌ای، جشن‌ها و لژهای فرودگاه با مشتریان یا قراردادهای بالقوه‌ای روبرو شوید. بنابراین همیشه مجهز به کارت ویزیت باشید تا در این مواقع بتوانید ارتباطات کاری ارزشمندی را ایجاد کنید. همیشه در جیب، کیف پول یا جاکارتی خود تعدادی کارت ویزیت‌ نگهداری کنید چنانکه برای مبادله کارت ویزیت برای مخاطب بعدی آمادگی داشته باشید.

کارت ویزیت تأثیر اولیه برندتان است

وقتی با فردی ملاقات می‌کنید که به صورت بالقوه می‌تواند ارتباط یا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای برای‌تان به همراه داشته باشد، دوست ندارید که روی آن فرد تاثیر مثبتی از خود بجا بگذارید؟ یک کارت ویزیت به‌یادماندنی خیلی بیشتر از ردوبدل کردن شماره تلفن یا آدرس ایمیل نتیجه‌ی عالی به همراه می‌آورد. زمانی که با مبادله کارت ویزیت ارتباطی را ایجاد می‌کنیم، دوست نداریم که با سخنان کم‌ارزش از ارزش برند بکاهیم. فروشگاه دوست دارد که در اولین برخورد بیشترین تأثیر را برجای بگذارد که در مقابل ویترین فروشگاهی که با مقوا و کارت ویزیت تزئین شده نمی‌تواند چنین تأثیری را ایجاد کند. در همین رابطه چند نکته‌ای وجود دارد که دوست داریم تا آن‌ها را خدمت شما بیان کنیم.

کارت ویزیت در اولین برخورد بیشترین تأثیر را گذاشته و نیز می‌توانند مانند یخ ارتباط میان دو فرد ناآشنا با یکدیگر را بشکند و دلیلی برای صحبت ایجاد کند. به یاد نداریم که با مبادله کارت ویزیت گفتگویی را به پایان رسانده باشیم. کارت ویزیت منحصربه‌فرد به‌واقع گفتگویی را کامل خواهند کرد.
بله، خیلی ارزشمند هستند، ولی تفکر کنید که چند هزینه غیرضروری را می‌توانید حذف کنید تا بجای آن از کارت ویزیت استفاده کنید.از تفریحات و دستگاه‌های غیرضروری خود چشم‌پوشی کنید تا کارت ویزیتی را به دست بیاورید که بیشترین تأثیر را در اولین برخورد ایجاد خواهند کرد.

کارت ویزیت‌های خلاقانه دست به دست می‌چرخد و دائما برای‌تان تبلیغات می‌کند

کارت ویزیت شئ فیزیکی بوده که تأثیر بالقوه‌ی آن بر مخاطب به طرق مختلف برجای می‌مانند. کارت ویزیت برندتان را همیشه همراه مخاطبان‌تان می‌سازد. اگر با مشتری احتمالی ملاقات می‌کنید و آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را به او می‌دهید تا بار دیگر بتواند با شما ارتباط برقرار کند، بدین ترتیب رابطه‌ای پایان می‌پذیرد. اگر کارت ویزیت خلاقانه‌ای داشته باشید باعث می‌شود که بر شخص در اولین برخورد بیشترین تأثیر را بگذارید و احتمالاً آنها را به کس دیگری نیز نشان خواهد داد و دیگر مشتریان احتمالی با برند شما آشنا خواهند شد.

کارت ویزیت نشانگر آمادگی از قبل شماست

آیا تا به‌ حال با کسی برخورد کرده‌اید که اطلاعات تماس خود را بر روی کاغذ ساندویچ بنویسد و آن را به شما بدهد؟ کسی که شماره تلفن خود را بر روی باتری سوخته موبایل خود بنویسید چگونه شخصی خواهد بود؟ این‌ها روش‌های حرفه‌ای نیستند. اگر با دو نفر ملاقات می‌کنید که یکی از آن‌ها به‌سختی می‌تواند خودکار خود را پیدا کند تا چیزی را بنویسد و دیگری کسی است که کارت ویزیت خود را ارائه می‌دهد، شما با کدام‌ یک ارتباط برقرار می‌کنید؟ نشان می‌دهد که همیشه آماده بوده و نشانگر حرفه‌ای بودن شماست.
البته یکی از مزایای کارت ویزیت این است که وقتی می‌خواهید گفتگویی را پایان دهید، کافیست بگویید «اجازه دهید کارت ویزیت خودم را بهش ما بدهم». به این ترتیب، شما دیگر لازم به صحبت در آن زمان نیستید، هرچند که احتمالا به زودی با شما تماس گرفته خواهد شد، ولی این بار دلیل خوبی برای آن وجود خواهد داشت.

۸ نکته اساسی در طراحی بیلبورد

نکاتی در مورد طراحی جلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *