۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم

چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۷/۰۴/۲۶

۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازد. شما می توانید برای بالا بردن اطلاعات علمی خود در خصوص طراحی لوگو با سری مقالات جدید طراحی لوگو تیم طراحان جوانه همراه باشید .

www.JavanehTeam.ir/?p=2687
Please wait...
  • اولین نکته از ۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم : درک این نکته که آرم و لوگو چیست و چه چیزی را معرفی می کند ؟

پیش از اینکه لوگو یی را طراحی کنید ، در ابتدا باید بدانید که لوگو چیست ، چه چیزی را معرفی می کند و وظیفه اش برای هر فرد و یا هر سازمان چیست ؟
یک نشانه تنها یک علامت نیست بلکه منعکس کننده نوع کار یک فرد ، موسسه و یا یک شرکت با استفاده از شکل و نقش و حروف و رنگ می باشد.

  • دومین نکته از ۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم : شناخت اصول و قوانین طراحی لوگو به صورت علمی و یا دانش فنی طراحی آرم

حال که دریافتید که لوگو چه وظیفه ای را باید انجام بدهد و چه چیزی را القاء کند باید بیاموزید چه چیزی باعث عالی بودن یک لوگو می شود و اصول اصلی و عمده آن چه چیز هایی است که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم.

اصول طراحی لوگو

۱- طراحی لوگو باید توصیفی باشد.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

۲- طراحی لوگو باید به یاد ماندنی باشد.
۳- طراحی لوگو باید بدون استفاده از رنگ نیز تاثیر گذار باشد.
۴- در فرآیند طراحی لوگو موفقیت ها و اشتباهات سایرین را به مثابه یک روند آموزشی ببینید.

  • سومین نکته از ۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم : مشاهده و بررسی آرم ها و نشانه های موفق

حال که با قوانین آشنا شدید ، تفاوت ما بین یک لوگو خوب و یک لوگو بد را در می یابید و متوجه می شوید چرا یک لوگو موفق و دیگری ناموفق است .
بطور مثال گرچه لوگو کلاسیک موسسه نایکی در سال ۱۹۷۱ طراحی شده ولی هنوز لوگویی محکم و به یاد ماندنی و موثر است که بدون بکارگیری و از رنگ و با حفظ قابلیت بزرگ و کوچک شدن ماندگار شده است . طرح در مجموع ساده و روان است . الهام گرفته شده از بال مجسمه الهه پیروزی یونان ، نایکی و القاءکننده و نمایانگر سرعت است . لوگو ساین نایکی تنها یکی از صدها نمونه طراحی لوگو های خوب است .
پس از آشنایی با این موضوع که طراحی لوگو اصولا چیست و دانستن اینکه چه چیزی یک لوگو را موفق و یا ناموفق می کند ، می توان روال کار طراحی را آغاز کرد . کلیدی ترین نکته طراحی لوگو و طراحی آرم و نشانه در میان این پنج توصیه که بحث جداگانه ای را می طلبد در توجه به این نکته نهفته است که در واقع هر طراح به تدریج باید هویت منحصر به فرد را امضاء شخصی اش را بیابد ، یعنی هر طراح گرافیست باید برای خود یک سبک هنری در طراحی آرم و یا طراحی لوگو داشته باشد ، که با توجه به سبک اجرایی به طراحی گرافیکی لوگو های مخاطبان خود بپردازد . البته انتخاب این سبک اجرایی برای طراحان گرافیک بسته به میزان استعداد و زمینه تخصصی آن ها است . طراحان لوگو و طراحان آرم نیز مانند سایر هنرمندان سبک یا اسلوب هنری خاص خود را پیدا می کنند و معمولا تجربه مستمر و مفید کاری کلید دستیابی به این مهم و رسیدن به آن روشی است که بهترین نتیجه را برای هر طرح در بر دارد . سلیقه روز دنیا بیشتر به سمت طرح های گرافیکی مینیمال و ساده است که هر طراح گرافیک با توجه به سادگی و مینیمالیستی می تواند یک طرح گرافیکی خلاق و زیبا را خلق نماید.

  • چهارمین نکته از ۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم : تثبیت هویت در روال طراحی لوگو و طراحی آرم
  • پنجمین نکته از ۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم : فراگیری برنامه های نرم افزاری کامپیوتری برای تکمیل طراحی لوگو ها و ساخت لوگو آنلاین

هنگامی که روال کاری خود را در روند طراحی مشخص کردید ، بهترین زمان برای تکمیل مهارت های خود با نرم افزار هایی است که با آن ها کارتان را اجرا می کنید
البته این نکته را در نظر داشته باشید همانطور که تسلط بر نرم افزار ها شما را طراح نمی کند و نمی توانید با مراجعه مستقیم به برنامه های کامپیوتری لوگو طراحی کنید و در عین حال در صورت عدم تسلط به نرم افزار ها قادر به اجرای خوب و دقیق لوگو خود نخواهید بود .
گذشته از این موارد ، شما به عنوان یک طراح گرافیک می توانید پس از رسیدن به ایده های اصلی و اصلاح طراحی بر روی کاغذ ، طرح خود را بصورت دیجیتالی با استفاده از نرم افزار های روز و با کیفیت و آخرین ورژن اجرا کنید . البته همانطور که می دانید برای طراحی لوگو طراحان گرافیست حرفه ای از نرم افزار های وکتور همانند کرل درا استفاده می کنند. پس از رسیدن به مفهوم مورد نظر ، سفارش دهنده کار شما آماده دیدن کار و تغییرات تجدید نظرهای احتمالی است . چنانچه به عنوان یک طراح گرافیک این پنج مرحله را رعایت کنید، شما می توانید یک لوگو حرفه ای طراحی کنید .

لوگو و یا آرم های نه چندان موفق

همچنان می توانید بیاموزید چرا یک لوگو موفق نیست . گاهی برخی لوگو ها چیزی را القاء می کنند که طراح آگاهانه به آن واقف نبوده و یا گاهی به سادگی بد هستند.برای این منظور خوب است لوگو ها و آرم های موفق را بررسی کنید و ببینید چه عواملی از آن ها یک لوگو و یا آرم موفق و ماندگار ساخته است .

 

این مطالب را نیز بخوانید:

اصول صفحه آرایی

ده نکته طلایی در طراحی کارت ویزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *