۶ عنصر اصلی طراحی وب برتر

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۹/۰۱/۰۷

طراحی وب بعضی اوقات می تواند کمی کیمیاگری باشد ، مخصوصاً برای افراد ناآگاه. اگرچه مبتدیان معمولاً می توانند طرح های خوب را نسبت به بد تشخیص دهند ، اما نتیجه گیری اکسیر کامل از ابتدا به ندرت اتفاق می افتد.

www.JavanehTeam.ir/?p=3465

طراحی وب بعضی اوقات می تواند کمی کیمیاگری باشد ، مخصوصاً برای افراد ناآگاه. اگرچه مبتدیان معمولاً می توانند طرح های خوب را نسبت به بد تشخیص دهند ، اما نتیجه گیری اکسیر کامل از ابتدا به ندرت اتفاق می افتد.

از آنجا که طراحان وب بیش از حد از مایعات حباب ، ابزارهای پیچیده و تبدیل شدن به همیشه خسته کننده بین رنگ های RGB و کدهای سحر و جادو رنج می برند ، همه امیدوارند ترکیب جادویی را پیدا کنند که تعادل نهایی بین خلاقیت نوآورانه و قدرت شغلی را به وجود می آورد. موفقیت به معنای یک عمر غرور و ثروت است ، در حالی که شکست دانشمند دیوانه را به یک عمر ناامیدی و آزمایش های همیشگی سوق می دهد.

از طریق GIPHY

باز کردن قفل طراحی مستحکم برای وب سایت جدید یا موجود شما می تواند به نظر می رسد یک فرایند جادویی از تحول ، ایجاد و ترکیب باشد. موضوعات و قالب های حرفه ای تقریباً برای هر هدف تجاری و تلاش خلاق فراوان است – اما به نظر می رسد همیشه چیزی وجود ندارد که باعث شود آلیاژ آنقدر قوی نباشد که تصور می کنید باید باشد.

طراحی وب سایت شما ، دقیقاً مانند دستور العمل مرموز برای طلا ، روندی پیچیده ، اسرارآمیز ، گاه ناسازگار است – که ارزش آن را دارد که دقیقاً درست انجام شود. طراحی وب چیزی بیش از تصویری و زیبایی شناسی نیست؛ همچنین بر سئو و رتبه بندی شما تأثیر می گذارد ، درک مخاطبان شما از مارک شما را تحت تأثیر قرار می دهد و بر رفتارهای بازدید کنندگان شما تأثیر می گذارد. طراحی و طرح سایت شما بر کل حضور وب شما تأثیر می گذارد.

این که آیا شما از ابتدا شروع کرده اید ، مجدداً طراحی مجدد ثابت کننده بالایی خود را ارزیابی می کنید یا یک جریان بی پایان از الگوهای را ارزیابی می کنید ، چند دستور العمل اصلی برای دنبال کردن و مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد. در اینجا ، عناصر پایه را پوشش خواهیم داد که در صورت استفاده از روش و اندازه گیری مناسب ، می توانند تجارت آنلاین شما و طراحی رویاها را به طلا تبدیل کنند.

اول ، مراقب اطلاعات فنی باشید – یا اینکه میزبانتان این کار را برای شما انجام دهد
فکر کردید طراحی وب همه چیز در انتخاب پالت رنگی مناسب و تصاویر است ، درست است؟ خوب ، خود شما اشتباه نیستید. ما فقط نگاهی جامع تر به استفاده از طراحی برای بهبود و تأثیرگذاری تجربه کاربران در سایت خود می اندازیم.

بهترین طراحی جهان مهم نخواهد بود اگر بازدید کنندگان شما نتوانند سایت شما را ببینند یا به اندازه کافی طولانی نباشند تا تبدیل شوند. مهم نیست مخاطبان شما ، مصرف کنندگان اینترنت گروهی تا حدودی بی تاب باشند – تقریباً ۳۰ درصد از آنها انتظار دارند یک سایت در یک ثانیه یا کمتر بارگیری شود ، در حالی که تقریبا نیمی از وب سایت در مدت زمان دو ثانیه ظاهر می شوند. هر میلی ثانیه فراتر از آن شانس شما را برای از دست دادن آن خواننده یا خریدار برای فروش افزایش می دهد.

از طریق GIPHY

برای سایتهایی که به هیچ وجه بارگیری نمی شوند ، همین حرف را می توان گفت. به گفته انستیتوی Ponemon ، قطع ارتباط با مرکز داده می تواند به طور متوسط ​​۹۰۰۰ دلار در هر دقیقه برای وب سایت هزینه کند. در صورت نیاز به بارگیری بیش از پنج ثانیه ، تقریباً سه چهارم از بازدید کنندگان سایت را رها می کنند.

ثبت نام با یک ارائه دهنده میزبانی وب قابل اعتماد ، همه نقاط درد را بدون دردسر یا سردرد کاهش می دهد. به عنوان مثال ، DreamHost از درایوهای حالت جامد با کارایی بالا در سرورهای ما استفاده می کند ، که حداقل ۲۰۰ درصد سریعتر از هارد دیسک های سنتی هستند. ضمانت های Uptime یکی دیگر از اقدامات حیاتی دیگری است که باید هنگام ارزیابی قابلیت اطمینان در نظر بگیرید و DreamHost از معدود ارائه دهنده هایی است که قول می دهد سایت شما ۱۰۰ درصد از زمان آنلاین باشد – ما حتی برای هر ساعت میزبانی از شما را به شما پرداخت می کنیم. سایت در دسترس نیست

اگر همه این موارد برای قانع کردن شما کافی نیست ، بررسی برنامه های میزبانی ماهانه را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد نمونه عملکرد ، قابلیت اطمینان و خدمات به مشتری را که می توانید با آن روبرو شوید ، نمونه بگیرید. (به هر حال ، با توجه به مردمی که در HostingAdvice.com قرار دارند ، منطقه دیگری است که DreamHost از آن سرآمد است.)

۶ مؤلفه اصلی طراحی وب
خوب ، اکنون می توانیم به موارد جالب مانند رنگ ، تایپوگرافی ، دکمه های تماس به عمل و پیمایش بپردازیم. هر طراح و صاحب سایت ممکن است برای ایجاد یک وب سایت رویکرد متفاوتی بگیرد ، اما یک لیست چک استاندارد از موارد و مفاهیم وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

البته ، اگرچه به طور کلی اصول طراحی پذیرفته شده وجود دارد ، زیبایی طراحی وب این است که یک شکل هنری است – یک علم نیست. طراحی خوب از جمعیت متمایز است ، اما اطمینان حاصل کنید که خطرات شما را محاسبه می کنند و اگر آنها نمی خواهند چگونه دوست دارید ، محاسبه و برگشت پذیر شوند.

حال وقت آن رسیده است که صفحه را در آن صفحه طراحی بچرخانید و شروع به طراحی کنید! در اینجا شش عنصر مهم طراحی وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید درست می گیرید.

۱٫ چیدمان کلی و ظاهر بصری
البته نگاه کلی سایت شما یک جزء مهم طراحی وب است. ما از این اصطلاحات گسترده برای پوشش طیف وسیعی از واکنش هایی که بازدید کنندگان شما می خواهند استفاده می کنیم استفاده می کنیم. برداشت های اول بسیار مهم هستند ، بنابراین می خواهید به محض بارگیری صفحه ، مخاطبان خود را ووه کنید. کاربران فقط ۵۰ میلی ثانیه برای ایجاد نظر درباره وب سایت یا شغل شما در نظر می گیرند ، و این تعیین کننده ماندن یا ترک شدن آنها خواهد بود.

این بدان معناست که طراحی شما باید با تعداد انگشت شماری از صفتهای تسکین دهنده مطابقت داشته باشد: باید ساده ، آشنا ، شهودی ، تمیز و در دسترس باشد. از فضای خالی زیادی (یا بالشتک و حاشیه) استفاده کنید تا عناصر اتاق سایت شما برای تنفس استفاده شود و از طرح های مبتنی بر شبکه استفاده کنید تا وسایل طراحی منظم و منظم حفظ شود.

عکاسی ، نمادها یا گرافیک قوی اطلاعات تکمیلی را برای متن شما ارائه می دهد ، اما اطمینان حاصل کنید که تصاویر مکمل یکدیگر و مارک مورد نظر برای نشان دادن هستند.

هر قطعه از وب سایت شما باید طبق سلسله مراتب بصری که می خواهید آن را اختصاص دهید قرار دهید. این که آیا شما برای الگوهای F-Model یا Z-Patterns هدف دارید ، می توانید بر اساس طراحی خود ، نگاه و رفتار بازدید کنندگان را هدایت کنید. هر دو الگو بر منطقه افقی بالای سایت شما تأکید دارند ، یا جایی که بیشتر طراحان آرم ، ناوبری و گاهی اوقات جعبه جستجو را در برند قرار می دهند. هر سه عنصر الهام بخش شناخت برند و تعامل کاربر هستند.

۲٫ طرح رنگ
سرانجام ، هنگامی که شروع به خواندن کردید ، عناصری که احتمالاً بیشترین انتظار آنها را داشتید پالت و فونت های رنگی شما مستقیماً نظرات بازدید کنندگان شما را از سایت شما آگاه می کند و همان چیزی است که بیشتر طراحان تازه کار با آن شروع می کنند. به ما اعتماد کنید ، مقدماتی که تاکنون انجام داده اید شما را برای موفقیت بیشتر از روی G. G. Biv تنها رقم خواهد زد.

در مورد انتخاب یک طرح رنگی ، توجه به دیدگاههای تجاری یا برند شما – همراه با جمعیتی مخاطبان مورد نظر – این روند را تا حدودی بدون درد تبدیل می کند. همیشه به دنبال راه هایی برای محدود کردن دامنه خود از تقریباً ۷ میلیون رنگ قابل تشخیص باشید که چشم می تواند تشخیص دهد.

به عنوان مثال ، وکلا و حسابداران به بهترین شکل ممکن با رنگ آبی یا سبز عمیق به کار گرفته می شوند تا حرفه ای بودن را نشان دهند ، در حالی که ممکن است یک عکاس بخواهد به رنگ سیاه و سفید تکیه کند تا به واقع نشاط و شادابی تصاویر خود را نشان دهد. فراتر از صنعت نام تجاری خود ، به انتظارات خوانندگان خود توجه کنید: والدین نوزادان از صورتی و بلوز و زرد رنگ قدردانی می کنند ، در حالی که کودکان K-6 انتظار رنگهای اصلی روشن دارند. نوجوانان و بزرگسالان جسورانه هستند ، در حالی که بزرگسالان و مادربزرگ ها کمی پخته تر و بالغ تر هستند.

پس از انتخاب رنگ غالب خود ، نوع پالت رنگی را که می خواهید در نظر بگیرید. اگر به دنبال این هستید که مخاطبان خود را بر روی یک محتوای خاص یا یک دکمه به صفر برسانند یا نوع خاصی از تعامل را ایجاد کنند ، می خواهید یک رنگ مکمل از طرف دیگر چرخ رنگی داشته باشید. ما یک پست وبلاگ کامل را صرف کاوش در انتخاب گزینه های رنگی کردیم ، بنابراین برای راهنمایی بیشتر به آنجا بروید.

۳٫ تایپوگرافی
همان اصول صنعت و جمعیتی را می توان به طور کلی برای تایپوگرافی یا فونت ها بیان کرد ، شما تصمیم به برقراری پیام خود دارید. نقش های رسمی تر ، مانند آن وکلا و حسابداران ، احتمالاً می خواهند با فونت های سری برجسته (که بیت های اضافی در انتهای نامه ها دارند) بچسبند ، در حالی که تصور می کنیم عکاس از یک سریال sans بسیار سبک و بی روح استفاده کند (خیر بیت اضافی)

مانند طراحی کلی و طرح سایت ، می خواهید عادت را با طراوت تعادل برقرار کنید. بازدید از طراحی بلافاصله Arial یا Times New Roman را فوراً نشان می دهد. به دنبال چیزی کمی متفاوت باشید – اما هر کاری که می کنید ، حتی طنزهای صحیح را هم در نظر نگیرید.

متن شما باید به راحتی قابل خواندن باشد ، به طور کلی به این معنی است که کپی بدن باید حداقل ۱۶ پیکسل باشد. استفاده از یک فونت مکمل برای عناوین یا لهجه ها ایده آل است ، اما از سه نوع شکل یا تنظیم اندازه های غیر ضروری فراتر نروید. البته ، شما می خواهید مطمئن شوید که تضاد زیادی بین متن و رنگهای پس زمینه سایت وجود دارد ، که به طور کلی به معنای یک رنگ روشن است که با یک رنگ تیره جفت شده است – از این که از سوراخ کردن چشم با فونت قرمز با قلم قرمز جلوگیری کنید ، خودداری کنید.

۴- پیمایش
پیمایش سایت شما فضایی برای خلاقیت نیست. اول از همه ، به دام افکت های افراطی بیش از حد متحرک و فرعی های پیچیده و چند لایه نروید. عناصر ناوبری – که می توانند در عنوان ، بدنه و پاورقی یک سایت وجود داشته باشند – صرفاً برای هدایت بازدید کنندگان خود به اطلاعات مورد نظر خود در اسرع وقت انجام می دهند.

درست در بالای صفحه ، صاحبان سایت با یک تصمیم طراحی قطبی عمدتا روبرو می شوند: همبرگر یا نه همبرگر؟ منوی همبرگر که با سه خط افقی موازی نشان داده شده است ، با پنهان کردن ناوبری خود در سایت ، راهی اقتصادی برای صرفه جویی در فضا فراهم می کند. با این حال ، این اطلاعات و تعامل های حیاتی بازدید کنندگان شما را تحت تأثیر قرار می دهد و تمایل به نرخ کلیک پایین تر دارد.

پیمایش قوی فراتر از منوی اصلی موجود در سربرگ شماست. به عنوان مثال ، برای طراحی های طولانی ، سنگین یا یک صفحه ای ، ممکن است بخواهید فلش های جهت را در نظر بگیرید که به کاربران در هر بخش کمک می کند. اکثر سایت ها با اضافه کردن دکمه چسبنده “بازگشت به بالا” که به سرعت بازدید کنندگان را به بالای صفحه منتقل می کند ، سود خواهند برد (در اینجا برخی از پیشنهادات مبتنی بر تحقیق از گروه Nielsen Norman در مورد چگونگی اجرای بهتر این عنصر پیمایش آورده شده است).

در آخر ، منوی پیمایش پاورقی را نادیده نگیرید. کاربران تمایل دارند دورتر از آنچه انتظار دارید حرکت کنند ، و برخی از مارک های تجاری حتی شاهد ۵۰ درصد تبدیل بیشتر با یک پاورقی بهینه هستند. اگر یک خواننده به اندازه کافی طولانی گیر کرده است که بتواند آن را به انتهای صفحه اصلی یا صفحه فرود شما برساند ، به جایی دیگر برای رفتن یا کار دیگری نیاز دارد ، مانند ثبت نام در به روزرسانی های ایمیل از مشاغل شما.

۵- محتوا
دقیقاً همانطور که طراحان داخلی پس از نقاشی دیوارها متوقف نمی شوند ، پس از انتخاب طرح ، رنگ بندی ، شکل های مختلف و عناصر زیبا انتخابی که انجام داده اید ، انجام نمی شود. زمان وارد کردن کاناپه و آویزان کردن تصاویر خانوادگی بر روی دیوار – با توجه به نحوه تعامل پیام شما با طرح شما.

بازدید کنندگان سایت و مشتریان بالقوه شما اطلاعات را به سرعت می خواهند – آیا برند شما قابل اعتماد است؟ با تجربه؟ آیا امکان ارائه محصولات و خدمات درجه یک وجود دارد؟ با توجه به فاصله های کوتاه توجه مردم و برداشت های اول صاعقه ، برقراری ارتباط کاملاً مهم است. اطلاعات باید به آسانی قابل خواندن و هضم باشند.

از نزدیک به هر کلمه نگاه کنید: آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟ بهره وری مهم است ، زیرا کلمات اضافی می توانند در راه باشند و نقاط فروش اصلی برند شما را کسل کنند. از عناوین و نمایش متن برای سازماندهی بخش ها استفاده کنید و به سرعت به خوانندگان خود اطلاع دهید که چه اطلاعاتی را ارائه می دهید. به جای استفاده از جملات طولانی و پرتحرک ، لیست های طولانی را در لیست های مرتب شده یا نامرتب قرار دهید. فقط فکر کنید کوتاه و شیرین!

تا آنجا که به محتوای ادامه می یابد ، فراموش نکنید که از وبلاگ یا صفحه اصلی خود فراتر بروید. اطمینان حاصل کنید که صفحات “About” و “Contact” از لحن مناسب برخوردار بوده و اطلاعات صحیحی را منتقل می کنند – برای مثال ، یک وبلاگ نویس شیوه زندگی می خواهد سفر شخصی و خانوادگی خود را به اشتراک بگذارد ، در حالی که احتمالاً یک نماینده املاک و مستغلات بیشتر روی نتایج حرفه ای متمرکز می شود. .

۶٫ درباره موبایل فراموش نکنید
پسر سرانجام ، ما در حال نزدیک شدن به پایان اودیسه طراحی وب خود با یک وب سایت براق ، کم حجم و کاربر پسند هستیم. آماده است دوباره این کار را انجام دهید – اما کوچکتر؟

میزان ترافیک وب تلفن همراه در اواخر سال ۲۰۱۶ از ترافیک دسک تاپ سبقت گرفت و علائمی از کند شدن آن را نشان نمی دهد. برای خدمت بهتر به بازدیدکنندگانی که از طریق تلفن یا رایانه لوحی به سایت شما دسترسی دارند ، Google در حال حاضر یک فهرست همراه اول را برای رتبه بندی سایتها در نتایج جستجو معرفی می کند. وب سایت های سازگار با تلفن های موبایل فقط ویژگی خوب و مفصل ران نیستند – آنها یک ضرورت هستند.

بیشتر مضامین و قالب های WordPress که از یک توسعه دهنده خریداری می کنید ، در حال حاضر برای ترافیک تلفن همراه آماده شده اند. اگر ظاهر شخصی دلخواه خود را طراحی می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که تحت یکی از دو گزینه اصلی قرار گرفته اید: یک الگوی پاسخگو که با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است یا ظاهری فقط به تلفن همراه که در هنگام فعال شدن دستگاه غیر رومیزی سعی دارد به سایت شما دسترسی پیدا کند.

طراحی در ذهن: چگونه می توان چیدمان و طراحی صفحه خود را بهبود بخشید

نحوه استفاده از روانشناسی رنگ برای افزایش تبدیل وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *