شرکتها و سازمانهای معتبر برای نشان دادن پویایی و سرزندگی هر چند سال دست به تغییر ظاهری در نمادها و اصطلاحات مرتبط با خود میزنند.
یکی از این تغییرات که خیلی به چشم میآید، تغییر لوگوی شرکت هست. تغییر لوگوی شرکتهای بزرگ یکی از تغییرات ثابت و همیشگی هست که معمولا بعد از بازهی زمانی مشخصی اتفاق میافتد که از چند سال تا چند دهه هست.
شاید شما هم تغییرات آرم و لوگوی باشگاههای معتبر فوتبال، شرکت های معتبر خودروسازی و … را دیده باشید.
این شرکتها معمولا این کار را به عهدهی گرافیست های شرکت قرار نمیدهند، بلکه طی یک فراخوان عمومی که از رسانههای جمعی شان اعلام میشود، از همه علاقهمندان می خواهند که طی مسابقهای در این طراحی شرکت کنند. اهداف مختلفی در این کار نهفته است.
- ۱٫ کاهش هزینههای طراحی
- ۲٫ شناسایی استعدادهای برتر برای استخدام در این شرکت
- ۳٫ تبلیغ برند و شرکت خود از طریق فراخوان
در واقع با این کار شرکت ها هم هزینه طراحی را که بعضا زیاد می شود، کاهش میدهند و هم علاقه مندان زیادی را با شرکت خود آشنا می کنند و همچنین استعدادهای برتر را در حوزه مربوطه شناسایی می کنند.
همین الان هم اگر در گوگل کلیدواژه هایی مانند:
مسابقه طراحی لوگو
Logo Design Contest
را وارد کنید، نتایج زیادی ظاهر می شود:
از سایت های تخصصی طراحی لوگو که دانشجویان گرافیک و علاقه مندان برای بهبود رزومه خود در آن طرح های خود را بارگزاری می کنند،
سایت شرکت ها، دانشگاه ها، نهادها و باشگاه های مختلف که طی یک فراخوان، مسابقه طراحی لوگو برگزار کرده اند.
هر سایت و شرکتی هم معمولا قوانین مربوط به خود را دارد.
برای تشریح بهتر موضوع لینک و محتوی فراخوان طراحی لوگوی دانشگاه قم را در زیر قرار دادیم:
فراخوان طراحی نشان (لوگو)
دانشگاه قم در نظر دارد فراخوان طراحی نشان (لوگو) برای چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه را به مسابقه بگذارد.
مهلت ارسال : ۸ آبانماه ۹۸