لوگوی متحرک و تاثیر آن در تبلیغات

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۸/۰۹/۱۸

اهمیت و قدرت لوگو در برندسازی و تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست.
اما پس مدتی دیدن یک لوگو و آرم همیشگی در یک سایت یا تبلیغات موجب خستگی و یک‌نواختی می‌شود. برای این منظور می‌توان از جلوه‌های تصویری و ویدئویی استفاده نمود. در اینجا هدف یک فیلم تبلیغاتی در مورد شرکت نیست. بلکه تصاویر متحرکی است، که برند و آرم شرکت را به صورت بصری در زمانی کوتاه به بیننده منتقل کند. در اینجاست که بحث لوگوی متحرک یا logo motion به میان می‌آید.

www.JavanehTeam.ir/?p=3021

اهمیت و قدرت لوگو در برندسازی و تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست.
اما پس مدتی دیدن یک لوگو و آرم همیشگی در یک سایت یا تبلیغات موجب خستگی و یک نواختی می‌شود. برای این منظور می توان از جلوه های تصویری و ویدئویی استفاده نمود. در اینجا هدف یک فیلم تبلیغاتی در مورد شرکت نیست. بلکه تصاویر متحرکی که برند و ارم شرکت را به صورت بصری به بیننده منتقل کند. در اینجاست که بحث لوگوی متحرک یا logo motion به میان می آید.
همان طور که می‌گویند یک تصویر از یک صفحه متن پیام بیشتری منتقل می‌کند، یک تصویر متحرک هم از چند تصویر مجزا و اسلایدی، پیام تبلیغی بیشتری دارد.
یکی از مزیت های مهم موشن گرافیک انتقال پیام در کمترین زمان است. ماندگاری پیام با این روش تبلیغاتی، در ذهن مخاطب بسیار بیشتر از روش‌های دیگر است. بنابراین یک موشن گرافیک حرفه‌ای میتواند تاثیر زیادی در برندسازی یک نام تجاری داشته باشد.

لوگو موشن یکی از تکنیک‌های موشن گرافیک است که می‌تواند تاثیر زیادی بر برندینگ یک نام تجاری داشته باشد.

لوگو  متحرک (موشن) چیست؟

اما لوگو موشن چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید تا به حال دیده باشید که لوگوی یک برند خاص به صورت متحرک در ابتدا یا انتهای یک ویدئوی گرافیکی یا یک تیزر تبلیغاتی نشان داده می‌شود. یا در صفحه اول سایت جلوه نمایی می کند.

 

لوگو موشن روشی است که در آن یک آرم به وسیله صدا و نمادهای گرافیکی متحرکت به صورت متحرک در می آید. درواقع لوگوی متحرک یکی از زیر شاخه‌های علم گرافیک است که با استفاده از دیگر تکنیک‌ها اعم از انیمیشن و طراحی موشن گرافیک، اقدام به طراحی لوگوی متحرک میکند.

لوگو موشن یا لوگو اینترو چه کاربردی دارد؟

هدف اصلی در ساخت لوگوی متحرک یا لوگو اینترو (Logo Intro) ، برندسازی نام شرکت به وسیله‌ی لوگوی متحرک شرکت است.

لوگوی متحرک می‌تواند لوگو و نماد شرکت‌ها را با استفاده از برنامه و نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌ صورت خلاقانه‌ای به مخاطبان معرفی کند. یک لوگوی متحرک تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک لوگوی بی تحرک دارد.

از طرفی امروزه لوگو موشن به تنهایی یکی از روش‌ها و ابزارهای جدید و پر بازده برای انتقال محتوای تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ طوری که جذابیت و بازدهی آن از دیگر روش‌های تبلیغاتی نیز بیشتر است.

از لوگوی متحرک میتوان در انواع ویدئوها و تیزهای تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک ها استفاده کرد. اما کارکرد های لوگوی متحرک را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:

  • یادآوری برند
  • ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب
  • معرفی برند
  • تبلیغات کوچک
  • استفاده در تبلیغات ویدئویی
  • تاثیر آنی بر مخاطب
  • اعتمادسازی

در تمامی این موارد، یک لوگوی متحرک میتواند در جهت تامین مقتضیات برند سازی یک نام تجاری ایفای نقش کند.

سختی‌های طراحی وب ساده

«نشان شیرازه»، جشنواره‌ای برای اهمیت به طراحی جلد کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *