طراحی سربرگ

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۸/۰۸/۲۵

داشتن برگه ای که آرم یا نشانه و نام شرکت یا کمپانی شما در آن درج شده باشد، جهت مراودات و مراسلات رسمی کمپانی و شرکت، یک ضرورت به حساب می آید.

این برگه که همان سربرگ شرکت یا کمپانی شرکت شما محسوب می شود، ضمن بخشیدن یک هویت بصری به اوراق اداری و مکاتبات تان، سبب رسمیت بخشیدن به فعالیت شما در حیطه کاری تان، میان سایر رقبا خواهد گردید.

www.JavanehTeam.ir/?p=2910
داشتن برگه ای که آرم یا نشانه و نام شرکت یا کمپانی شما در آن درج شده باشد، جهت مراودات و مراسلات رسمی کمپانی و شرکت، یک ضرورت به حساب می آید.
این برگه که همان سربرگ شرکت یا کمپانی شرکت شما محسوب می شود، ضمن بخشیدن یک هویت بصری به اوراق اداری و مکاتبات تان، سبب رسمیت بخشیدن به فعالیت شما در حیطه کاری تان، میان سایر رقبا خواهد گردید.

راهنمای طراحی سربرگ

یک سربرگ بخشی از ست اداری شماست و ست اداری شامل کارت ویزیت، پاکت نامه و سربرگ می باشد. لذا دانستن این موضوع اهمیت دارد که سربرگ شما می بایست در راستای طراحی ست اداری شما صورت گیرد. چنانچه شما قبلا کارت ویزیت و یا ست اداری دارید، می بایست پیش از طراحی سربرگ آن را به طراحان سربرگ نشان دهید تا طرحی را برای شما پدید آورند که از لحاظ رنگ بندی و اجزای گرافیکی، همخوانی با ست اداری شما داشته باشد.
معمولا شرکت ها کار طراحی سربرگ و ست اداری را بصورت یکجا انجام می دهند. اینکار باعث می شود که از چندگانگی در طراحی پرهیز شود و در پایان سربرگ، پاکت نامه و کارت ویزیت شما، یک دست و یک شکل خواهد بود.
سربرگ را می‌توان به صورت سیاه و سفید یا رنگی چاپ کرد. هنگام استفاده از رنگ در طراحی سربرگ، بهتر است که از رنگ سازمانی استفاده شود تا بتواند پیام سازمان را به مخاطبان انتقال دهد. همچنین بهتر است که هنگام طراحی سربرگ، پس زمینه فاقد رنگ باشد تا هنگام گرفتن کپی یا فکس مشکلی پیش نیاید.
هنگام طراحی سربرگ حتماً راه‌های ارتباطی با سازمان نظیر اسم سازمان، آدرس پستی، شماره‌های تماس، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی داخل سربرگ درج شود تا مخاطب پس از دریافت آن بتواند با سازمان ارتباط برقرار کند.

سربرگ شرکت

شرکت‌ها و یا سازمان‌ها برای نامه‌های اداری و یا سازمانی از سربرگ استفاده می‌کنند تا بتوانند به صورت رسمی با سایر سازمان‌ها ارتباط برقرار کنند. هنگام طراحی سربرگ شرکت، حتماً این موضوع در نظر گرفته شود که اطلاعات کامل تماس شرکت داخل سربرگ درج شده باشد، تا افراد هنگام دریافت نامه سازمانی بتوانند با آن شرکت و یا سازمان ارتباط برقرار کنند.

مراحل چاپ سربرگ

پس از اتمام طراحی سربرگ، نوبت به چاپ سربرگ می‌رسد. گاهی سازمان‌ها برای صرف هزینه کمتر از پرینترهای معمولی داخل سازمان استفاده می‌کنند، اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیرند که چاپ با این نوع پرینترها باعث کاهش کیفیت سربرگ شده و هویت و اعتبار سازمان را خدشه دار می‌کنند.
در چاپخانه‌ها برای انجام کارهای چاپی از دو روش (چاپ آفست و یا دیجیتال) استفاده می‌شود. هر کدام از این روشها دارای مزایای منحصر به فردی هستند. از چاپ آفست برای کارهای چاپی با تیراژ بالا و چاپ دیجیتال برای کارهای چاپی با تیراژ پائین استفاده می‌گردد. این دو روش مناسب‌تر از پرینترهای معمولی بوده و باعث افزایش کیفیت در سربرگ‌های چاپی می‌شود.

هفت مرحله چاپ کتاب چیست؟

ارزش خاکستری در صفحه آرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *