طراحی در ذهن: چگونه می توان چیدمان و طراحی صفحه خود را بهبود بخشید

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۹/۰۱/۰۶

من به هر صفحه مقدار صحیح پیکاها و ستونها را اختصاص دادم و بدون شک اقدام به ساخت کمترین الگوی بصری جذاب که تاکنون با نرم افزار طراحی گرافیک ساخته شده است. من همیشه بیشتر نویسنده بوده ام.

www.JavanehTeam.ir/?p=3462

تنها نمایشی که من مجبور شدم به صفحه طراحی و ایجاد طرح بپردازم از طریق کلاس سالنامه دبیرستان من بود.
من به هر صفحه مقدار صحیح پیکاها و ستونها را اختصاص دادم و بدون شک اقدام به ساخت کمترین الگوی بصری جذاب که تاکنون با نرم افزار طراحی گرافیک ساخته شده است. من همیشه بیشتر نویسنده بوده ام.

امروزه فرصت اسباب بازی با طراحی گرافیکی محدود به کتاب های حافظه بزرگسالان نمی شود. هر کسی که علاقه دارد می تواند یک نرم افزار انتشار دسک تاپ را بارگیری یا خریداری کند و ساخت یک کتاب الکترونیکی ، مجله ، بروشور یا پوستر آماتور برای بازی کریسمس خانوادگی را در عرض چند دقیقه شروع کند.

طرح بندی صفحه
مهم نیست که چقدر انتشار آن تازه کار است ، کمک می کند تا چند مبانی را برای گرفتن طرح خود از کلیپ آرت برای پوشاندن هنر بدانید. برای مبتدیان ، طرح صفحه چیست؟

طرح صفحه چیست؟
طرح بندی صفحه اصطلاحی است که در طراحی گرافیک به کار می رود و به ترتیب ترتیب عناصر طراحی (متن ، تصاویر ، فواصل و غیره) در یک صفحه اشاره دارد.

به نظر می رسد بسیار ساده است. اما برای درک کامل طرح صفحه ، نکاتی را در زیر بخوانید تا بازی طراحی خود را بهبود بخشید و صفحات بهتری را نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۱ برای تیم بولینگ داشتم ایجاد کنید.

تعیین سطح
بدون شبکه برای کمک به فضای بیرون اشیاء ، احتمال اینکه طرح شما خارج از موازنه و بدون ساختار باشد ظاهر می شود. اکثر نرم افزارهای انتشار دسک تاپ مانند InDesign به شما امکان می دهند یک شبکه طراحی شده از ستون ها و ردیف هایی را انتخاب کنید که فقط در طی فرایند ویرایش قابل مشاهده هستند.

با ویرایش در شبکه این امکان وجود دارد که اشیاء از فضای مساوی یکسانی برخوردار باشند ، که اشیاء را تراز می کند و بهتر جریان خوانندگان را از طریق جریان محتوا راهنمایی می کند.

یک دستورالعمل آسان برای پیروی از طراحی کلی قانون سوم است. این ایده ادعا می کند که اگر شما یک صفحه را به صورت عمودی و افقی به سه ستون مساوی تقسیم کنید ، نقاط تلاقی آن خطوط نقطه کانونی طبیعی یک صفحه هستند. محتوای ارزشمند را در قسمت سوم یا پایین قرار دهید و نقطه کانونی اصلی را در یکی از تقاطع ها قرار دهید. این تقریباً همیشه به تعادل بیشتری نسبت به جعبه های متنی و تصاویر پرتاب شده در صفحه مایل به نیلی منجر می شود.

ویژوال
در حالی که به اندازه یک فصل کتاب مرتبط نیست ، تصاویر یکی از مهمترین عناصر مجله ، بروشور یا طراحی پوستر است. آنها خوانندگان را متوقف و خیره می کنند و به جای اینکه به صفحه بعدی بپیوندند ، وقت خود را صرف یک صفحه می کنند. یک تصویر اغلب نقطه کانونی این صفحه است ، یا در ابتدا شیء مورد نظر خود را انتخاب می کند.

بصری می تواند عکاسی واقعی یا گرافیک دیجیتال باشد. تصویر یا تصاویر همیشه نباید بزرگترین عنصر در صفحه باشند ، اما آنها باید به شکلی قرار بگیرند که به خوانندگان کمک کند ساختار سند را درک کنند.

به عنوان مثال ، تصاویر را در جایی قرار دهید که بیشترین حس را دارند. بلافاصله پس از بحث درباره عشق درباره دوچرخه سواری ، عکسی از یک نقاشی موضوعی درج نکنید.

تصاویر و متن باید به شکلی جریان داشته باشد که تمام داستان را به خواننده بگوید ، در حالی که بر خلاف گیج کردن آنها و شکستن علاقه آنها. به عنوان خالق محتوا ، کار شما این است که خوانندگان را از طریق محتوا به شکلی معقول راهنمایی کنید.

متن
تایپوگرافی بیشتر از یک قلم یا شکل حروف در یک صفحه است. قلم بر نحوه درک و احساس برخی رویدادها یا محتوای خاص تأثیر می گذارد. اگر من در Times New Roman چیزی ببینم ، آماده هستم که مطلب مهم و آموزنده ای را بخوانم. اگر من کمیک سان را می بینم ، من آماده هستم که مایل باشم جعبه های آب میوه را به مهمانی کلاس کلاس اولم بیاورم.

حتما از یک تایپ خواندنی استفاده کنید که مطابق با لحنی باشد که می خواهید به تصویر بکشید. تعداد معدودی از افراد دقیقاً می دانند که چه قلم خاصی از بالای سرشان خارج است. با آن بازی کنید ، آنچه دوست دارید را ببینید و از چند دوست بخواهید که به شما بگویند چگونه پیام را درک می کنند. برای نمونه های تایپوگرافی که پیام های مختلفی را ارسال می کنند ، به پوسترهای فیلم نگاه کنید. یک فیلم ترسناک عنوان را با انرژی متفاوت از یک کمدی رمانتیک به نمایش می گذارد.

به طور مشابه ، اندازه متن و قرار دادن نیز در نحوه هضم صفحه نقش دارد. اگر من یک نشریه را باز کنم و فونت ۱۲ نقطه ای را مشاهده کنم که هیچ تصویری ندارد ، می دانم که این مطالب بیشتر اطلاع رسانی یا ادبی است. اگر چند جعبه متن را در کنار تصاویر مشاهده می کنم ، این به من می گوید که من مانند مجموعه رستوران های تابستان یا فروشگاه های سخت افزاری بسیار ریز و درشت ، به دنبال چیزی جالب و شاید جدی تر نباشم. قلم این شانس را دارد که قبل از انجام سخنان با خوانندگان صحبت کند.

متن-ویژوال
این ممکن است oxymoronic به نظر برسد ، اما متن می تواند به عنوان یک تصویر بصری نیز مفید باشد. برای جلب علاقه به یک داستان یا مطالب متن ، انتشارات اغلب انتخاب می کنند که از نقل قول در جایی در صفحه استفاده کنند.

به معنای واقعی کلمه ، این به این معنی است که نقل قول از متن کشیده می شود ، منفجر می شود و از لحاظ استراتژیکی در جایی قرار می گیرد تا متن را بشکند. این نه تنها باعث می شود خواننده از فونت کوچکتر فاصله بگذارد ، بلکه به نکته جالب دیگری نیز اشاره می کند که بعداً در داستان آمده است. این همچنین به حفظ توجه کمک می کند و امیدوارم خواننده ای بخواهد که بخواهد بداند در آینده چه اتفاقی می افتد.

نتیجه
لیست قوانین طراحی با پیشرفت تکامل ابزارهای نشر رومیزی ادامه می یابد و شرکت ها و رویدادها در تلاشند تا بینندگان را به سمت خوانندگان رشد دهند. امیدوارم این راهنمای مینیاتوری به صفحه باشد.

(ترجمه این مطلب به زودی اصلاح و ویرایش می شود)

مقرون به صرفه ساختن ست اداری

۶ عنصر اصلی طراحی وب برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *