دانستنی های طراحی بروشور و کارت ویزیت

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۸/۱۱/۱۶

طراحی بروشور، می تواند یک اصل در تبلیغ کسب وکار شما باشد در صورتی می تواند برای حرفه شما مزیت آفرین باشد که اصول طراحی در آن رعایت شود. هرساله میلیون ها عدد از این نوع کالای تبلیغاتی ،در سراسر جهان تولید می شود و این در حالیست تعداد کمی[…]

www.JavanehTeam.ir/?p=3187

طراحی بروشور، می تواند یک اصل در تبلیغ کسب وکار شما باشد در صورتی می تواند برای حرفه شما مزیت آفرین باشد که اصول طراحی در آن رعایت شود. هرساله میلیون ها عدد از این نوع کالای تبلیغاتی ،در سراسر جهان تولید می شود و این در حالیست تعداد کمی از آنها مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد.

جایگزاری درست لوگو

لوگو در طراحی بروشور یکی از موثرترین عناصر در شناخت هویت برند شماست. لوگو به عنوان سمبل و نشانه گرافیکی در تجارت شما نقش بسزایی را ایفا می کند. استفاده از طراحی لوگو ها در آیتم های مختلف تبلیغاتی از جمله بروشور می تواند به عنوان یک ابزار مهم تبلیغاتی و به یادماندنی عمل کند.

استفاده از رنگ های مناسب

رنگ ها یکی از عناصر مهم در طراحی بروشور هستند که می تواند بروشور را جذاب و خاص کند.میانگین زمانی را که ما در اختیار داریم تا مخاطب را جذب کرده، بروشور را برداشته و شروع به مطالعه کند ۲۰ ثانیه است و هر مخاطب تقریبا ۷ ثانیه را صرف نگاه کردن به بروشور می کند. این هارمونی رنگ ها هستند که مخاطب را مجذوب و ترغیب می کند تا زمان بیشتری را صرف دیدن بروشور شما کند. هارمونی و کنتراست رنگ ها در طراحی بروشور کنار یکدیگر تاثیرگذاری و جذب بیشتری را در بر دارد.

از عکس های مناسب استفاده کنید

عکس های محصولات با رنگ های مناسب برای مخاطبین جذاب کنید . بروشور خود را با متن ها یا مطالب یکنواخت یا پیوسته، خسته کننده نکنید. بلکه با استفاده از عکس ها توجه مخاطبین را جلب کرده و حس کنجکاوی را در مخاطبانتان نسبت به محصولات یا خدمات خود برانگیخته کنید.

تیترها را بزرگ جلوه دهید

در طراحی بروشور به هارمونی رنگ توجه کنید . برای مثال اگر می خواهید تیتری را مورد توجه قرار دهید آن را بزرگ یا پررنگ کنید یا بر روی پس زمینه با رنگ متضاد یا معکوس قرار دهید. همین امر باعث می شود تیتر مورد نظر در بروشور مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد.

در طراحی بروشور از خلاقیت خود استفاده کنید

با ایجاد شکل های هندسه در طراحی بروشور، تاثیر گذاری بیشتری ایجاد کنید. تجربه نشان داده است طراحی بروشور هرچه خاص تر و منحصر به فرد تر باشد از نظر مخاطب جذاب تر است .در طراحی بروشور شکل های هندسی و برش ها می تواند جذابیت زیادی ایجاد کند.

شیوه تا کردن بروشور به روش خلاقانه

یکی از کارهای خلاقانه که در طراحی بروشور می شود انجام داد تا کردن آن است . این باعث می شود کل طرح یک دست به نظر بیاید و در عین حال، هر کدام اجزا، کار خود را انجام دهند.

ترکیب کردن شکل های هندسی طراحی بروشور را جذاب می کند

حتما نباید صفحه بروشور شما، مستطیل باشد. آن ها می توانند دایره ای، مثلثی یا شکل هندسه محصول مورد نظر تان باشد. این تصویر مشاهده کنید، دایره ها روی همدیگر تا می شوند و در هنگام باز شدن، یک اتفاق هیجان انگیز ایجاد می کنند و مخاطب منتظر است ببیند زیر آن ها چه خبر است.

استفاده از تایپوگرافی خلاقانه در طراحی بروشور

استفاده از تصویر و گرافیک برای ایجاد تایپوگرافی می تواند تاثیر خوبی بگذارد. در طراحی این بروشور، تا اندازه خوبی عکس صفحه زیری مشخص است و در عین حال، نوشته روی عکس هم مفهوم را کامل منتقل می کند.اصولی که در طراحی بروشور بکار گرفته می شوند مانند یک نقشه ساختمان برای معمار هستند. با این تفاوت که شما برای فهمیدن آنها نیازی نیست که حتما در سطح بالایی از مهارت طراحی قرار داشته باشید.
بکارگیری این اصول اولیه به ایجاد تعادل، علاقه و برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. این دستورالعمل ها بین اشیای مختلف، رنگها، بافت ها و فضای موجود تعادل برقرار می کنند. همچنین سبب می شوند که طراحی بروشور شما دارای پایداری خاصی شود و توجه زیادی از جانب مخاطبان به خود جلب کند امیدواریم توانسته باشیم نیاز شما را برای طراحی بروشور خاص برطرف کرده باشیم .

طراحی کارت ویزیت

طراحی یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن نوع تجارت مشتری،محصولات و خدماتی که ارائه میدهند. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید و نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد.

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت حتما نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را بصورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که چشم بیننده با آن برخورد میکند.

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده نمایید تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و قسمت های دیگر کارت باشد.از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت اجتناب کنید.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شما باشد. استفاده از تصاویری که از کار و حرفه شما دور باشد فقط فضای کارت را اشغال کرده و هیچ تاثیری در به تصویر کشیدن کار و تجارت شما و معرفی محصولات و ارائه خدمات شما نخواهد داشت.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های آن است. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن ایجاد میشود. اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:
نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.
اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

از طرح های از پیش آماده پرهیز کنید

شغل شما هر چه باشد برایش طرحی تازه و نگاهی متفاوت وجود دارد. از طراح بخواهید ویژه ی شغل شما کارت تازه ای طراحی کند و ازانتخاب طرح های اینترنتی و از پیش آماده بپرهیزید . اگرچه طرح های آماده، ارزانترند و سریعتر آماده می شوند اما هزینه کردن و صرف وقت برای آنچه اولین گام در معرفی تجارت شماست دارای اهمیت و ارزش فراوانی است. طرح های از پیش آماده بعد از مدتی همه گیر شده و کارت شما شبیه انبوه کارت های موجود در بازار می شود. این امر مانع تمایز و ویژه ساختن شما از دیگران خواهد شد.

نکاتی درمورد کتاب و انتشارات

آشنایی با ست اداری و اصول طراحی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *