تاریخچه طراحی بروشور و کارت ویزیت

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۸/۱۱/۲۳

طراحی و چاپ کاتالوگ وسیله ای بود تا مشتریان از طریق خواندن نوشته ها و دیدن تصاویر به طور همزمان، با کالا و محصولات تولیدکنندگان در کوتاه ترین زمان ممکن آشنا شوند.
کاتالوگ و بروشور از جمله محصولات چاپی هستند که مدت زمان زیادی از بوجود آمدنشان نمی گذرد.

www.JavanehTeam.ir/?p=3221

کاتالوگ یا کالانما یا بروشور به عنوان یکی از مهم ترین محصولات چاپی در اواسط قرن بیستم به وجود آمد.
طراحی و چاپ کاتالوگ وسیله ای بود تا مشتریان از طریق خواندن نوشته ها و دیدن تصاویر به طور همزمان، با کالا و محصولات تولیدکنندگان در کوتاه ترین زمان ممکن آشنا شوند.
کاتالوگ و بروشور از جمله محصولات چاپی هستند که مدت زمان زیادی از بوجود آمدنشان نمی گذرد.
بعد از جنگ جهانی دوم و گسترش تنوع در تولیدات صنعتی، عرصه تبلیغات چاپ کاتالوگ چنان جایگاهی یافت که محصولاتی که تبلیغات وسیعی نداشتند، از فروش قابل توجهی نیز برخوردار نبودند.
نخستین کاتالوگ در سال ۱۴۹۸ در شهر ونیز، واقع در ایتالیا تهیه و منتشر شد.
این کاتالوگ دست نویس بوده و شامل فهرستی از کتاب های در دسترس برای فروش در نمایشگاه شهر می باشد.
در قرن ۲۰ میلادی کاتالوگ ها به همراه بروشور ها یکی از پر اهمیت ترین محصولات چاپی محسوب می شدند.
در این دوران روش هایی مثل اطلاعیه ها، تراکت های تک رنگ و معرفی حضوری دیگر جوابگو نبود.
و به این شکل بود که در اواسط قرن بیستم جامعه صنعتی وسرمایه داری موفق به طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور به عنوان یک وسیله تبلیغاتی گردید.
در این بین تولیدکنندگان برای به وجود آوردن انگیزه رقابت و معرفی تولیدات خود،خواهان استفاده از شیوه های جدیدی در تبلیغات شدند.
به این وسیله مخاطبان و مصرف کنندگان امکان مشاهده تصاویر جذاب و مطالب گویایی که در کاتالوگ به چاپ رسیده، و آشنایی با تولیدات و خدمات شرکت و یا موسسه را به دست آوردند.

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه ای چند صفحه ای یا اگر دقیق بخواهیم بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف تولید کنندگان و یا کسانی که میخواهند جنسی را به مشتری معرفی کنند تولید و چاپ می شود. طراحی بروشور اغلب بر روی راهنمایی بهتر مشتری برای استفاده از کالا مانور میدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبلیغاتی خیلی کمتری نسبت به چاپ کاتالوگ می توان داشته باشد.

تاریخچه کارت ویزیت و ساختار کلی آن

کارت ویزیت در قرن هفدهم در کشور انگلستان متولد شد و در آن زمان علاوه بر استفاده تبلیغاتی با توجه به نبود شماره تلفن در آن زمان، با رسم نقشه به مخاطبین خود آدرس را نشان می دادند.

در دهه ۱۸۷۰ محبوبیت کارت ویزیت به شدت افزایش یافت و آن را به شایع ترین روش تبلیغات تبدیل کرد به نحوی که از آن برای تبلیغ هر نوع کسب و کاری استفاده می شد. در آن زمان شما کارت ها را در هر محلی از جمله فروشگاه های عمومی، هتل ها، ایستگاه های راه آهن و … می دیدید.

با ورود رنگ به دنیای چاپ و ورود لیتوگرافی به این حوزه، خلاقیت و تنوع بسیار زیادی در کارت ها رخ داد به گونه ای که مردم از برخی از کارت ها به عنوان دکوراسیون منازل خود استفاده می کردند.

امروزه نیز کارت ویزیت ها راه گذشته خود را ادامه داده اند و در کنار تبلیغات کسب و کار و افراد، یک روش مناسب برای تبادل راه های ارتباطی با مخاطب و مشتریان به حساب می‌آیند.

به طور قطع خلاقیت در تولید این کارت ها پایانی نداشته و روز به روز شاهد تولید کارت هایی متنوع در اشکال و اندازه های مختلف و جنس هایی جالب هستیم. خلاقیت و نوآوری هایی که آینده کارت ویزیت را از امروز درخشان تر می کند.

ساختار کارت ویزیت

کارت ویزیت ها معمولا مستطیل شکل و در اندازه ای حدود ۸.۵ در ۴.۵ سانتیمتر هستند که در جنس های مختلف به چاپ می رسند. البته در حال حاضر خلاقیت فراوانی در طراحی و چاپ کارت ویزیت صورت گرفته و از مستطیل شکل به اشکال مختلفی تبدیل شده اند.
در هرکشوری کارت ویزیت ها با ابعاد گوناگونی به چاپ میرسند ، برای اطلاع در این زمینه مقاله ابعاد کارت ویزیت در ایران و جهان را مطالعه کنید .
با توجه به اینکه فضای کارت ویزیت به عنوان یک روش تبلیغاتی سریع و ساده، محدود می باشد، بهتر است از هر دو سمت آن استفاده بهینه ای صورت گیرد.

اشتباهات رایج در ساخت وب سایت

مقرون به صرفه ساختن ست اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *