اشتباهات رایج در ساخت وب سایت

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۸/۱۱/۲۱

شما چه تولید کننده باشید چه شرکت خدماتی، برای اینکه بتونید کارتونو به مشتریها نشون بدید و عرضه کنید باید وب سایتی داشته باشید که به خوبی هویت برند و خودتون رو منعکس کنه و بعنوان مرکز کسب و کارتون عمل کنه. چه بخواهید چه نخواهید همه راههای بازاریابی به وب سایتتون برمیگرده، هیچ راه دیگه ای ندارید. اهمیتِ داشتن یه وب سایت درست و حسابی هم همینه.

www.JavanehTeam.ir/?p=3216

شما چه تولید کننده باشید چه شرکت خدماتی، برای اینکه بتونید کارتونو به مشتریها نشون بدید و عرضه کنید باید وب سایتی داشته باشید که به خوبی هویت برند و خودتون رو منعکس کنه و بعنوان مرکز کسب و کارتون عمل کنه. چه بخواهید چه نخواهید همه راههای بازاریابی به وب سایتتون برمیگرده، هیچ راه دیگه ای ندارید. اهمیتِ داشتن یه وب سایت درست و حسابی هم همینه.

۱- شروع بدون برنامه تجاری و استراتژی بازاریابی

اینجا مثل سرزمین رویاها نیست که هرچی بسازید خودش بهره بده. برای جذب بازدیدکننده باید تلاش کرد. ولی متاسفانه یکی از اشتباهات رایج اکثر مدیران صنایع همینه. فکر میکنند همین که دامنه رو خردند دیگه ترافیک خود به خود وارد سایتشون میشه. این مسئله به خصوص زمانی که بخواهید از وب سایتتون کسب درآمد کنید بیشتر مشکل درست میکنه.

۲- دست کم گرفتن کارها

اگه فکر میکنید میشه خیلی سریع و با هزینه ای کم یه سایت خوب ساخت باید بگم متاسفانه در اشتباهید. به جز سفارش محصول و انتقالشون، یه پروسه ای در پیش دارید که توجه تمام و کمال شما رو میطلبه و مجبورید کلی آزمایش و خطا کنید تا روشهای مناسبی رو که جواب میدن پیدا کنید و ترافیک رو به سایتتون بکشونید.
حتی اگه بعضی بخشهای کارتون رو به خارج از شرکت خودتون بسپرید، هنوز باید مواظب ساختار کارتون باشید. کسب و کار آنلاین هم مثل تجارت سنتی میمونه و فرقی نداره. خلاصه بگم، باید آماده باشید که کلی وقت صرف پیشبرد و تنظیم سایتتون کنید.

۳- انتخاب هاست و پلتفرم تجاری نامناسب

صادقانه بگم، با وجود بلاگر و وردپرس چرا باید برای هاست هزینه کنید؟ به خصوص که همین گزینه های رایگان، سریع و راحت هم راه اندازی میشن.
البته هاست های رایگان یه سری مشکلات هم دارن. مثلا اگه تازه کار باشید و دامنه­تونو نخرید باشید کسی جدی نمیگیردتون. علاوه بر این، یه سری عملکردهای خاصی مثل مرتبط شدن سایت با پلتفرم های اجتماعی روی هاست های رایگان امکان پذیر نیست و از همه مهمتر اینه که شما مالک سایتتون و محتواش نیستید.

۴- تمرکز بیش از حد بر وبلاگ

همه اسم وردپرس رو شنیدیم، یکی از محبوب­ترین سرویس های وبلاگ نویسی جهان. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه هم وردپرس برای هر شرایطی نمیتونه بهترین انتخاب ممکن باشه؛ که متاسفانه اکثر مردم همین اشتباه رو میکنند. به عبارت دیگه میخوام بگم وبلاگ نویسی برای تولید محتوا با هدف جلب توجه مخاطب میتونه کار مفیدی باشه، اما نمیتونه همیشه وب سایت خوبی به حساب بیاد.

۵- عدم توازن بین طراحی و پیام

البته که طراحی وب سایت باید از نظر بصری جذاب باشه، وگرنه مردمو فراری میده، اما طراحی همه چیز نیست. مهمترین مسئله از نظر طراحی وب سایت اینه که همه چیز برای چشم ساده به نظر بیاد، پیامی که میخواهید منتقل کنید (مثلا اهداف تجاریتون، کارهایی که میخواهید بازدیدکننده هاتون انجام بدن و کیفیت محتوایی که تولید میکنید) براحتی منتقل بشه.
ممکنه وب سایتی از نظر ظاهری خیلی هم عالی به نظر برسه ولی وقتی مردم شروع به خوندن محتوای سایت میکنند دیگه ظواهر میره تو پس زمینه قرار میگیره. میدونید چرا توازن انقدر مهمه؟ چون اگه توازن وجود نداشته باشه، طراحی وب سایت حواس بازدیدکننده ها رو از هدف اصلی ساخت وب سایت (که همون اهداف بازاریابیه) پرت میکنه.

۶٫ شروع بدون هدف طراحی سایت

برای شروع پروژه طراحی سایت ابتدا هدف خود را مشخص کنید که از طراحی سایت خود چه می خواهید و مخاطبان شما چه کسانی هستند. بعد از این مرحله است که می توانید لوگوی مناسب و منحصر به فرد به طوری که در ذهن مخاطب ماندگار شود طراحی کنید فراموش نکنید که لوگوی طراحی سایت ارتباط مستقیم با موضوع آن دارد.

۷٫ فونت های طراحی سایت

فونت و رنگ نوشته های طراحی سایت می بایست خوانا باشند و موجب آزار چشم مخاطب نشوند. سایز فونت باید به طوری انتخاب شود که خوانا باشد و کاربر را از سایت فراری ندهد. به علاوه از استفاده ی چندین فونت گوناگون در طراحی سایت خود بپرهیزید چرا شما را از یک طراحی سایت حرفه ای دور می کند.

۸٫ نگارش طراحی سایت

مطالب و مقالات سایت می بایست دقیق و معتبر و همچنین بدون غلط های املایی و نگارشی باشد چرا که وجود اشتباهات مکرر در سایت باعث القای حس نا مطلوبی در مخاطب می شود به طوری که سایت غیر معتبر شناخه می شود و کاربران سایت شما را به عنوان سایتی منبع نمی پذیرند.

قدمت تاریخی و دیدگاه طراحان هر دوره نسبت به طراحی لوگو

تاریخچه طراحی بروشور و کارت ویزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *