آشنایی با فرآیند کلی تولید کتاب

چکیده این مطلب: منتشر شده در تاریخ: ۹۹/۰۱/۱۶

بخش تولید کتاب مسئولیت طراحی ، چیدمان ، چاپ و یا کدگذاری کتاب الکترونیکی کتاب به پایان رسیده است. در اینجا چگونه اتفاق می افتد. تولید کتاب مرحله به مرحله روند تولید کتاب به طور رسمی از زمانی آغاز می شود که ویراستار گیرنده کتاب یک نسخه نهایی ویرایش شده[…]

www.JavanehTeam.ir/?p=3521

بخش تولید کتاب مسئولیت طراحی ، چیدمان ، چاپ و یا کدگذاری کتاب الکترونیکی کتاب به پایان رسیده است. در اینجا چگونه اتفاق می افتد.

تولید کتاب مرحله به مرحله
روند تولید کتاب به طور رسمی از زمانی آغاز می شود که ویراستار گیرنده کتاب یک نسخه نهایی ویرایش شده کتاب را به یک ویرایشگر نسخه ارسال کند. در آن مرحله ، نسخه خطی “در حال تولید” در نظر گرفته می شود و طرح بندی صفحه و روند طراحی آغاز می شود. توجه داشته باشید که در حالی که این کتاب در حال تولید است ، ژاکت کتاب در همان زمان طراحی می شود.

مرحله ۱: نسخه برداری

ویرایشگر نسخه ، نسخه خطی نهایی را برای دستور زبان ، املا و سازگاری بررسی می کند. او خطاها را تصحیح می کند و هر چیزی که در متن مشخص نیست را زیر سوال می برد. نسخه دستنوشته با نمایش داده شد از ویرایشگر نسخه به نویسنده و نویسنده برمی گردد. نویسنده و ویراستار به سؤالات پاسخ داده و برای نهایی کردن متن مشورت می کنند.

نسخه خطی در حال حاضر برای طراحی و چیدمان پیش می رود. برای کتابهایی که عکاسی یا تصویر ندارند (گاهی اوقات به عنوان “برنامه های هنری” خوانده می شوند) ، نویسنده احتمالاً مجدداً متن را تا زمانی که صفحه اثبات نشود ، نخواهد دید.

مرحله ۲: طراحی صفحه کتاب و چیدمان

با کتابهایی که از نظر هنری ، عکس یا تصویرگری سنگین هستند – از جمله کتابهای آشپزی ، کتابهای میز قهوه ، یا کتابهای آموزشی خودشان – نویسنده اغلب در طول طراحی صفحه حلقه می زند.

در حالی که صفحات در حال کپی و مرور هستند ، یک جهت کلی برای کتاب توسط تیم خلاق و ویراستار تعیین می شود. در این مرحله از روند ، نویسنده صفحات نمونه را دریافت می کند.

پس از اتمام طراحی توسط تیم ، کتاب کامل “ساختگی” ایجاد می شود و همه طرفین طرح بندی صفحه را برای متناسب سازی نسخه ، ارزیابی میزان مناسب بودن متن به متن و بررسی تغییرات در صورت لزوم بررسی می کنند. ممکن است بیش از یک مرحله کتاب ساختگی بررسی شود.

نویسنده متن مندرج در اثبات صفحه را دریافت می کند (یا متن و هنر در یک کتاب ساختگی ، بالا را ببینید). در همین زمان ، اثبات صفحه توسط ویراستار ، یک کتابخوان و اعضای مختلف کارکنان تولید بررسی می شود. Typos اصلاح شده و تغییرات جزئی ایجاد می شود. ممکن است تنظیم و تنظیم اضافی در طراحی و طراحی وجود داشته باشد که نویسنده را درگیر نکند.

برای برخی از کتابها ، اثبات صفحه اصلاح نشده ، اجاق گازها یا ARC های این کتاب ممکن است چاپ شده و برای اهداف پیشبرد بازاریابی کتاب و تبلیغات درج شود.

مرحله ۳: چاپ کتاب ، صحافی و حمل و نقل

در طول چاپ و حمل و نقل – آخرین مراحل تولید – معمولاً ناچیز فعالیتی برای نویسنده وجود دارد. پس از نهایی شدن صفحات ، یک فهرست ایجاد می شود ، انواع مختلفی و نسخه برداری ایجاد می شود. (توجه: نویسنده به طور کلی برای نمایه سازی پرداخت می کند ؛ این در قرارداد کتاب مشخص شده است و پول از پیش پرداخت حق الزحمه کسر می شود).

اکنون پرونده ها برای هر شماره بررسی شده و برای ساخت آماده می شوند. کپی های پرونده های تمیز و نهایی (از جمله کارهای هنری) به طور همزمان برای چاپ و اتصال به چاپگر ارسال می شود و به مبدل پرونده (بصورت داخلی یا مستقل) که پرونده ها را برای نسخه کتاب الکترونیکی آماده می کند ، می باشد.

کتاب ها از مطبوعات خارج می شوند و نسخه های قبلی به ناشر منتقل می شوند. نمونه ها به نویسنده ، ویراستار و نماینده توزیع می شود ، اما عمده این بخش معمولاً برای ارسال نامه های تبلیغاتی به رسانه ها و برای فروش بخش های فروش به حساب ها استفاده می شود.

کتاب ها بسته بندی شده و به انبار ناشر ارسال می شوند. مدت زمان چاپ و حمل و نقل به طرز چشمگیری متفاوت است – از ۳ هفته چرخش برای یک کتاب رایانه ای تمام متن که در آمریکا چاپ می شود تا ماه ها برای چاپ در خارج از کشور (که این هنجار برای اکثر کتاب های تمام رنگی است) و از طریق قایق حمل می شود. با عبور از گمرک ، و به انبار ناشر کامیون شده است.

کتاب های تمام شده از انبار به مقصد خرده فروشی ، از جمله کتابفروشی های مستقل شخصی یا مراکز توزیع ملی حساب – از جمله برای Barnes & Noble یا Amazon.com – که در آنجا موجودی ، بسته بندی نشده ، مجدداً ارسال می شوند (در مورد مراکز توزیع) و در تاریخ خرید و فروش به موقع برای مصرف کننده قفسه شده است.

در یک بازه زمانی موازی برای چاپ و حمل و نقل ، فایلهای کتاب الکترونیکی کدگذاری شده به درستی از طریق فیدهای داده از ناشر در دسترس خرده فروشان آنلاین قرار می گیرند. فروشنده کتاب از طریق وب سایتهای خود آنها را برای خرید و بارگیری توسط مصرف کنندگان ارائه می دهد.

تفاوت بین چاپ افست و دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *